لوله پلی اتیلن / قیمت لوله پلی اتیلن در مصارف و ابعاد مختلف :

لوله پلی اتیلن ساخته شده از مواد پلی اتیلن با چگالی بالا می باشد که نسبت به لوله های فلزی و فایبرگلاس ارزان قیمت تر هستند اما ویژگی های و مزایایی بیشتر را دارند. در ادامه به چند علت رواج لوله پلی اتیلن در پروژه های مختلف و قیمت لوله پلی اتیلن در بخشهای و اهداف مختلف می پردازیم.

انطباق لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا:

لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) بیش از یک دهه است که در ایران و خارج از کشور استفاده می شود. امروزه لوله های پیل اتیلن و اتصالات HDPE بهترین گزینه برای بهره مندی از مزایایی مانند مقاومت در برابر خوردگی، عدم سمیت، دوام، وزن سبک با استحکام ضربه نسبت به اکثر مشکلات لوله ناشی از لوله های چدنی GI ملایم و ضد زنگ، لوله های PVC و ... هستند. استفاده از لوله و اتصالات HDPE در زمینه های صنعتی و کشاورزی به طور مداوم در حال افزایش است.

ویژگی های لوله پلی اتیلن و اتصالات HDPE :

1-مقاومت در برابر خوردگی

2-سخت و بادوام

3-سبک وزن

4-انعطاف پذیری

5-عمر طولانی و ماندگاری بالا( بیش از 50 سال )

6-صرفه جویی در انرژی

7-قابلیت جوشکاری

8- اتصال ساده تر با بکارگیری اتصالات پلی اتیلن

گروه صنعتی پایپ گستر استانداردهایی را برای تولید لوله های پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن با کیفیت برتر خود تعیین کرده است. لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن ( HDPE) تولیدی شرکت پایپ گستر در فواصل زمانی معین از نظر فشار، دقت ابعاد، سطح صاف پر و مقادیر دیگر تحت آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرند. گروه صنعتی پایپ گستر لوله‌ها و اتصالات HDPE را در کارخانه خود تولید می‌کند که مطابق با استانداردهای دقیق تعیین شده توسط استاندارد داخلی و استانداردهای بین‌المللی، DIN و ASTM` است. سایت کارخانه لوله های پلی اتیلن شرکت پایپ گستر مجهز به پیشرفته ترین ماشین آلات لوله سازی برای تولید محصولات از 8 میلی متر تا 1000 میلی متر و غیره می باشد. لوله ها و اتصالات پلی اتیلن شرکت پایپ گستراز بهترین کیفیت مواد خام اولیه HDPE تهیه شده از معتبرترین منابع در جهان ساخته شده و کیفیت همیشگی را برای کاربران نهایی تضمین می کند. هر لوله پلی اتیلن و اجزای آن تحت آزمایش های شدید قرار می گیرند تا مشتریانی که محصولات ما را خریداری می کنند بهترین لوله ها را با کیفیت دریافت کنند. لوله‌های پلی اتیلن ما با استفاده از مواد ترموپلاستیک ایده‌آل حاوی 2.5% (+0.5%) کربن بلک و تثبیت‌کننده‌های اضافه شده برای محافظت از لوله در برابر پیری فوق‌العاده تولید می‌شوند.

موارد استفاده از لوله پلی اتیلن (HDPE) :

سیستم لوله کشی فاضلاب

سیستم تامین آب

صنایع غذایی و لبنیات

گاز سوخت

لوله کشی زیر آب

صنایع نفت و نفت

کشاورزی

کانال کشی

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن :

محدوده: قطر: 20 میلی متر تا 1000 میلی متر OD، 2.5 کیلوگرم بر سانتی متر مربع تا 16 کیلوگرم بر سانتی متر مربع

استانداردها: IS: 4984، ISO 4427، DIN 8074/75

درجه: PE 63، PE 80، PE 100

رنگ: مشکی با خطوط آبی

کاربرد: تامین آب آشامیدنی، آبیاری بالابر، پمپاژ خط لوله اصلی و توزیع، خطوط لوله مواد شیمیایی، کود، مواد غذایی و لبنیات به جای لوله های فلزی یا سیمانی.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن ( HDPE ) :

قیمت لوله پلی اتیلن HDPE با توجه به نوع، درجه و خلوص مواد متفاوت است. خلوص ماده اولیه مورد استفاده در ساخت لوله پلی اتیلن درواقع همان نسبت ترکیب مواد اولیه لوله‌های HDPE به مواد زائد است که گروه صنعتی پایپ گستر به هیچ وجه برای تولید لوله پلی اتیلن با قیمت کمتر از مواد زائد استفاده نمی‌کند. این شرکت به کیفیت عالی و تولید لوله HDPE منحصر به فرد متعهد بوده و مفتخر است که لوله های پلی اتیلن HDPE تولیدی خط تولیدش در تمامی آزمایشات مورد تایید قرار گرفته و کیفیت بالای محصولات پارس اتیلن کیش به اثبات رسیده است.

قیمت لوله پلی اتیلن :

با توجه به جلسه هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات HDPE مورخ 1396، با بررسی قیمت لوله HDPE این (جدول قیمت) به صورت هفتگی اعلام خواهد شد. در این رویداد اعلام قیمت از سوی انجمن لوله HDPE، با توجه به جدول نوسانات قیمت و عرضه مواد در کمیته بورس، انجمن لوله های HDPE لیست قیمت مواد اکستروژن را به همراه میزان عرضه اعلام می کند. قیمت لوله های پلی اتیلن به طور متوسط ​​در هفته اعلام می گردد البته که این قیمت هفتگی به معنای قیمت لوله پلی اتیلن بصورت به روز نیست. برای اعلام هفتگی راه دیگری وجود نخواهد داشت و اگر بخواهند روزانه لیست قیمت ارائه کنند کار بسیار سختی پیش رو خواهند داشت. البته این یکی از نیازهای اساسی است.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن آب تک جداره HDPE، قیمت لوله پلی اتیلن گاز تک جداره و قیمت لوله پلی اتیلن داکتیل دو هادی و همچنین قیمت لوله پلی اتیلن مارپیچ بر اساس قیمت مواد اولیه فروش در بورس با در نظر گرفتن هزینه تولید اعلام می شود. همچنین حمل و نقل و تحویل کارخانه و همچنین عیار مواد اولیه بر حسب کیلوگرم یا بر اساس متر محاسبه می گردد. . برای خرید لوله HDPE باید به شاخصه ای غیر از قیمت لوله پلی اتیلن نیز توجه داشته باشید که توصیه می کنیم لوله HDPE تولیدی شرکت پایپ گستر را خریداری کرده و به عنوان راهنما از آن استفاده کنید و حتما توصیه هایی را که برای نصب و حمل و نقل آن بعنوان یک محصول درجه یک داده شده است به درستی اعمال کنید و از آن لذت ببرید.

لازم به ذکر است که برای کاربردهای حساس تحت فشار یا برای پروژه هایی که نیاز به جوش پلی اتیلن دارند باید از لوله های پلی اتیلن باکیفیت استفاده شود. متأسفانه اکثر تولیدکنندگان لوله HDPE از مواد بازیافتی در تولید لوله های پلی اتیلن استفاده می کنند. برای تامین آب مجتمع های صنعتی و پالایشگاه ها باید از لوله های HDPE با کیفیت بالا استفاده کرد که طبق استاندارد به هیچ عنوان از مواد بازیافتی استفاده نشود. تمام مواد جدید باید استفاده شود. بنابراین، قیمت لوله پلی اتیلن نباید کمتر از هزینه مواد اولیه پلی اتیلن باشد و اگر در قیمت لوله ارزانتر می بینید، مطمئن شوید که لوله ها مواد زائد در تولید ندارند. گاهی از قیمت لوله پلی اتیلن که برخی از واسطه ها به مشتریان می دهند ، متعجب می گردم. ما بعنوان تولید کننده قادر به تولید لوله پلی اتیلن با این نرخ نبوده و نیستیم آنگاه این قیمت فوق العاده ارزان چگونه ابزاری برای فریب مشتریان شده است.

برای دریافت قیمت لوه پلی اتیلن و استفاده صحیح از لوله های HDPE موارد زیر را در نظر بگیرید:

لیست قیمت انواع لوله پلی اتیلن (میلی متر و اینچ)، فشار قوی، فشار قوی و فشار اتمسفر و بار بر اساس جدول استاندارد لوله پلی اتیلن مشخص شده است. .

- جدول جدید لوله های HDPE ضخامت 10-500

-جدول جدید لوله های HDPE ضخامت 630 تا 2500

- جدول داده ها در مورد طول عمر لوله های HDPE در دماها و فشارهای مختلف